Presentation av Nyckelbys Akira.

Nu ska jag presentera min ponny Nyckelbys Akira :)

Han är en maxad c-ponny som är 140 cm hög. Han är en fux och kallas Akira :) Han är född 10 Juni 1999.

Nu kommer det bilder på han familj :) Men dom kvinnliga i släkten har vi inte hittat bild på :/


Det här är Akiras far Dart Light :)



Det här är Akiras farfar som heter Leede´s Boy :)



Det här är Akiras farfars far som heter Ashurst Wonder :)



Det här är Akiras morfar som heter Buck :)



Det här är Akiras morfars far som heter Santi :)



Det här är Akiras mormors far och han heter Källstorps Curry :)

Jag fick Akira den 18 maj 2011 :) Då gick min STÖRSTA dröm i uppfyllelse och jag var överlycklig! :D

Jag har haft honom i ett år och under den tiden har vi hunnit hoppa 4 clear rounder och 1 tävling.
Och anledningen till att vi inte har varit ute så mycket är att jag inte har haft grönt kort och inte kunnat tävla men nu är det fixat så nu jävlar :D

Våran clear round var i Lycketorp och det gick väl ganska bra, i 70 cm tappade jag bort banan så vi hoppade typ halva banan och han stannade på ett hinder :S I 80 cm kom jag ihåg banan och han stannade en gång då med -.- Men dom tyckte vi var så duktiga så fick rosett ändå :D

Våran andra clear round var i Mjölby på ridskolan, då hoppade vi 80 cm och det gick inte bra! Han stannade typ 3 gånger :/

Våran tredje clear round var i Mjölby på ridskolan och då hoppade vi 70 och 80 cm och vart felfria i båda :D

Våran fjärde clear round var i Tollstad och då vart vi felfria i 70 cm :D I 80 cm vägrade han på ett hinder :/

Våran första tävling var i Åtvidaberg med Divison 3 laget! I framhoppningsklassen rev han ett hinder :/ Och i lagklassen blev han felfri och det var på stil :) Jag fick 45 poäng och laget kom 3 :D
Så det var glada miner :D Då vann vi rosett och plakett :) I mitt lag ingår, Elin Sandström, Hanna Härdelin, Ebba Torgner och Jag :) Men första omgången var Lisa Lundbom med istället för Elin för Elins häst fick inte hoppa :/

Vi har 5 rosetter och en plakett tillsammans än så länge :D

Mitt mål på Akira det här året är att starta LB (90cm) i hoppning, en dressyr tävling och en fälttävlan tävling :)
Ska försöka uppfylla alla eller åtminstonde 2 :D

Här får ni en bild på min älskade Akira :) <3



Älskar dig bästa! <3



Kommentarer
Postat av: Lisa Lundbom

Hejsan Mika!!

Jag har lite bilder på dig och Akira sen alla div III tävlingar :) Mejla mig din mejladress!

[email protected]

så kan du få dem av mig Ifall du vill <3

2012-05-12 @ 21:43:16
URL: http://ponnietjejer.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0